Lass is more : fyra steg till ökad lönsamhet genom nya målgrupper

Lass is more : fyra steg till ökad lönsamhet genom nya målgrupper

LASS is more vänder sig till framgångsrika företag som vill utvecklas vidare. Här presenteras LASS-metoden som hjälper företag att hitta nya lönsamma kundgrupper. Se var det växer i din bransch fråga vad kunderna egentligen vill ha och leverera lösningen på deras problem. Läs mer I de flesta branscher står kvinnor för 80 procent av köpbesluten och i västvärlden ökar andelen 55-plussare med god ekonomi och spenderbyxor. Ännu en växande grupp är nya svenskar som har andra önskemål och behov av lösningar. För företag som vill bli ännu mer framgångsrika finns det stor potential i att hitta dessa gruppers behov där den dolda köpkraften finns. LASS-metoden – Look Ask Solve Sell – handlar om att inkludera utan att exkludera. Om författarna Tatiana Butovitsch Temm är journalist och kommunikationsstrateg och arbetar med kommunikations- och innovationsfrågor i och med industrin. Camilla Tonnqvist Palmertz är civilingenjör inom maskinteknik från Chalmers och produktutvecklare med mångårig bakgrund i bilindustrin. Tillsammans driver de affärsutvecklingsföretaget Ampersand.

Läs mer om Lass is more : fyra steg till ökad lönsamhet genom nya målgrupper

Lass is more : fyra steg till ökad lönsamhet genom nya målgrupper

Ekonomi & Management

Hitta Lass is more : fyra steg till ökad lönsamhet genom nya målgrupper även hos:




Rulla till toppen