Marknadsrätten. En introduktion

Marknadsrätten. En introduktion

Marknadsrätten. En introduktion är en grundläggande lärobok med särskild tonvikt på den svenska marknadsrättens kärnområden ? konkurrens- och marknadsföringslagstiftningen . Marknadsrätten. En introduktion tar också upp annan marknadsrelaterad lagstiftning liksom systemen för näringslivets självreglering på marknaden. Gällande svensk rätt sätts in i ett såväl historiskt som vidare europeiskt och internationellt marknadsperspektiv. Denna sjunde upplaga har uppdaterats med avseende på de förändringar som har skett i rättsutvecklingen under de senaste tre åren. I fråga om lagstiftning gäller det framför allt den nya processordningen i Patent- och marknadsdomstolen och Patent- och marknadsöverdomstolen , som den 1 december 2016 har ersatt den tidigare Marknadsdomstolen. Uppdateringar har därtill gjorts bland annat med hänsyn till utvecklingen i rättspraxis. Marknadsrätten. En introduktion är i första hand tänkt att användas som kurslitteratur inom jurist- och civilekonomutbildning, men vänder sig även till advokater, bolagsjurister och alla som arbetar med konsumenträtt, reklam och marknadsföring. PER JONAS NORDELL är professor i civilrätt vid Stockholms universitet.

Läs mer om Marknadsrätten. En introduktion

Marknadsrätten. En introduktion

Juridik

Hitta Marknadsrätten. En introduktion även hos:




Rulla till toppen