Att lära sig vårda – med hjälp av reflexion och handledning

Att lära sig vårda – med hjälp av reflexion och handledning

Att lära sig ett vårdande yrke, som sjuksköterskeyrket, kräver grundläggande kunskaper om lärande och sambandet mellan lärande och vårdande. Denna bok ger en fördjupad förståelse för lärandets och vårdandets komplexitet. Texterna utgör ett fundament för denna förståelse och genom exempel och situationsbeskrivningar illustreras och levandegörs teoretiska begrepp och kunskaper. Här framträder även betydelsen av reflexion samt sammanflätning av teoretisk kunskap, erfarenhetskunskap och praxiskunskap för en gynnsam lärandeprocess. Bokens innehåll bygger på aktuell lärandeforskning inom den livsvärldsdidaktiska traditionen inom vårdvetenskap. Boken vänder sig i första hand till sjuksköterskestudenter, men är även användbar för andra yrkesutbildningar inom vårdområdet. Yrkesverksamma sjuksköterskor har också god nytta av boken, i sin handledande funktion.

Läs mer om Att lära sig vårda – med hjälp av reflexion och handledning

Att lära sig vårda – med hjälp av reflexion och handledning

Medicin

Hitta Att lära sig vårda – med hjälp av reflexion och handledning även hos:




Rulla till toppen