Alfred Nobel – den olycklige uppfinnaren / Lättläst

Alfred Nobel – den olycklige uppfinnaren / Lättläst

En lättläst ljudbok från LL-förlaget. Alfred Nobel är en av världens mest kända svenskar. Han är berömd för att ha uppfunnit dynamiten och för att ha skapat Nobelpriset. Men vem var han egentligen?  I boken berättar författaren Bengt Fredrikson om Alfred Nobels liv. Om uppfinningarna som blev succéer och livet i lyx. Men också om hans fattiga uppväxt ensamheten och hans längtan efter kärlek.  Alfred Nobel – den olycklige uppfinnaren är LL-förlagets tusende bok!

Läs mer om Alfred Nobel – den olycklige uppfinnaren / Lättläst

Alfred Nobel – den olycklige uppfinnaren / Lättläst

Historia & Arkeologi

Hitta Alfred Nobel – den olycklige uppfinnaren / Lättläst även hos:




Rulla till toppen