När hjärnan får bestämma : om undervisning och lärande – inflytelserika didaktiska traditioner – nyorienterande neurodidaktik

När hjärnan får bestämma : om undervisning och lärande – inflytelserika didaktiska traditioner – nyorienterande neurodidaktik

Forskningen håller på att revolutionera vår förståelse av den mänskliga hjärnan. Behavioristerna uppfattade en gång i tiden hjärnan som en stängd låda, men den lådan står nu öppen – något som kommer att få stora konsekvenser också på det pedagogiska området. När hjärnan får bestämma presenterar den nya neuroforskningen och dess pedagogiska tillämpning inom det som kallas neurodidaktik.Boken båda författare diskuterar neurodidaktiktens förhållande till de etablerade teoribildningarna inom pedagogiken och till det inom förskola och skola gängse pedagigiska förhållningssättet. De argumentera, skulle man en smula tillspetsat kunna säga, för ingenting mindre än en neurodidaktisk revolution.

Läs mer om När hjärnan får bestämma : om undervisning och lärande – inflytelserika didaktiska traditioner – nyorienterande neurodidaktik

När hjärnan får bestämma : om undervisning och lärande – inflytelserika didaktiska traditioner – nyorienterande neurodidaktik

Psykologi & Pedagogik

Hitta När hjärnan får bestämma : om undervisning och lärande – inflytelserika didaktiska traditioner – nyorienterande neurodidaktik även hos:




Rulla till toppen