Mannen utan öde (lättläst)

Mannen utan öde (lättläst)

Bearbetad roman Den 14-årige pojken György har suttit i koncentrationsläger i ett år. Han överlever och kommer hem till Budapest. Där vill alla att han ska glömma det som hänt honom. Men György vill inte inte glömma. Han kan inte glömma. Författaren Imre Kertész fick Nobelpriset förra året. Johan Werkmäster har skrivit om boken till lättläst svenska. Boken har inga bilder. Nivå: 3 – Lätt LL-förlaget publicerar lättlästa böcker för vuxna, ungdomar och barn. Målgruppen är en bred läsekrets av personer med dyslexi och olika läs- och skrivsvårigheter.

Läs mer om Mannen utan öde (lättläst)

Mannen utan öde (lättläst)

Biografier & Memoarer

Hitta Mannen utan öde (lättläst) även hos:




Rulla till toppen