Gustavs grabb (lättläst)

Gustavs grabb (lättläst)

’Vad är det för sorts bok jag skriver? Är det en självbiografi en roman eller något annat? Jag vet inte. Det är i alla fall en berättelse om min egen klassresa. Som jag minns den. Jag växte upp i en arbetarfamilj. Jag kommer från arbetarklassen men senare i livet har jag klättrat uppåt i samhället blivit framgångsrik och tjänat mycket pengar. Klassresan har format hela mitt liv.’ Leif Gustav Willy Persson föds i Stockholm den 12 mars år 1945. Andra världskriget har pågått i nästan sex år och förstört stora delar av Europa men snart är kriget över. En ny tid börjar också för Gustavs grabb. Kriminologen och professorn Leif GW Perssons hyllade bok finns nu på lättläst svenska i bearbetning av Johan Werkmäster.

Läs mer om Gustavs grabb (lättläst)

Gustavs grabb (lättläst)

Biografier & Memoarer

Hitta Gustavs grabb (lättläst) även hos:




Rulla till toppen