Från motstånd till möjlighet: att leda förändringsarbete i förskola och sko

Från motstånd till möjlighet: att leda förändringsarbete i förskola och sko

Att leda en verksamhet i förändring är en viktig uppgift för varje skolledare oavsett om skolreformer eller eget kvalitetsarbete ligger bakom insatserna. Men hur gör man för att verkligen lyckas med ett förändringsarbete? Hur skapar man en förändringsbenägen kultur bland medarbetarna? Från motstånd till möjlighet presenterar praktiska tillvägagångssätt som anpassats för förskola och skola. Modellerna utgår bland annat från lösningsfokuserat ledarskap där motstånd ses som en naturlig del i förändringsarbetet – och kan vändas till nya möjligheter. I den här utökade och reviderade utgåvan har författaren Peter Fowelin lyft fram ny forskning som belyser viktiga faktorer för hur skolutveckling kan lyckas. Dessutom har boken kompletterats med ett helt nytt kapitel om arbetslagets och arbetslagsledarens centrala roll för att stärka kedjan mellan ledning och lärare. Boken riktar sig till skolledare ledningsgrupper arbetslagsledare och medarbetare som på annat sätt deltar i ledningsarbetet i förskola och skola. Peter Fowelin är organisationskonsult och föreläsare med en bakgrund som SO-lärare projektledare och chef. Han är också författare och skribent med inriktning på ledarskapsfrågor bland annat i tidningen Chef & Ledarskap.

Läs mer om Från motstånd till möjlighet: att leda förändringsarbete i förskola och sko

Från motstånd till möjlighet: att leda förändringsarbete i förskola och sko

Psykologi & Pedagogik

Hitta Från motstånd till möjlighet: att leda förändringsarbete i förskola och sko även hos:




Rulla till toppen