Countryton & Gospelsång

Countryton & Gospelsång

Countryton och Gospelsång har sin utgångspunkt i det musikaliskt omvälvande 6o- och 70-talet då den andliga musiken i Skandinavien tog sig nya uttryck influerad av amerikansk gospel och country. Många nya grupper med elgitarrer trummor annorlunda rytmer och en högre ljudvolym etablerade sig. Människor hänfördes eller förfasade sig.En stor del av innehållet är översättningar från kända amerikanska gospel- och countrysångares repertoarer. Här finns också sånger av framgångsrika svenska och norska textförfattare och kompositörer. En hel del av sångerna har inte tidigare givits ut på noter.Många av sångarna som funnits med i förgrunden under dessa år som t.ex. Pelle Karlsson och Curt & Roland finns kort presenterade i ett antal faktarutor.De 100 titlarna är sånger ur en repertoar som nådde in i de svenska hemmen genom skivinspelningar och TV-program. Det var en framgångsrik period för andlig sång och musik. Sångerna sjöngs ofta under den här tiden och de är väl värda att sjungas igen!Sångregister:AftonpsalmAlla minnsAllt utav nådAllt är förlåtet och glömtAlltid på vägAnde skönAtt vara i en handBed en enkel bönDen Gud som är på höjdenDen längtande brudenDen vita duvanDet namnet är allt för migDet sker igenDet är längesenDu mor som berDu skulle vara med i sångenDu som gjorde vår världDå får du knäppa dina händerDå skall Jesus kommaDär inga bomber fallaDär midnattssolens skapare ger festEn tro som bärFrån mörker till ljusFår jag låna din båtFödd på nyttFör mig är det underbartFörlåtGe ditt liv åt JesusHan finns bakom molnen ändåHan har tagit min handHelige Ande vi ber digHelt enkelt underbartHelt utan gränsHerre led mig dag för dagHerre vad tänkte du påHjemme i himlenHögt på ett bergHör mina ordI gryningenI Herrens händerI världar av ljusJag gick genom stadenJag har hört om ett landJag hörde änglasångJag längtar hemJag såg hans ljusJag vet att han leverJag vilar i Guds handJag älskar JesusJag är fri Jesus och kvinnan vid Sykars brunnJesus vet hur allt skall varaJesus är storJesus han är svaretJesus jag ber digJesus vi är härJesus vår HerreKom nu till källanKom nära migKom och segla med migKom låt oss hjälpa varandraKonungen kommerKärleken segrarLivet för GudLåt mina fötter få gåLär mig att gå till din källaMin stund på jordenMitt liv och min lovsångMöt mig HerreNåden räckerNågot nytt skall händaOm det inte är santPå frukten skall trädet kännasPå Jerikos vägPå min blomsterängPå vägen hemRäck mig din handSjelen den trenger til hvileSköna landetSnart ja mycket snartSången i mitt livSåsom han har älskatTag en liten stund för sångTala med Herren om detTill himlens landTomma händerTron på Gud kan allt förvandlaUnderbar du är käre JesusVar dag ifrån digVarför är du så ensamVart leder vägenVi går hand i handVi har mött denne FrälsareVi måste gripas av hans kärlekVid strandenVilken trofasthetVåga troVälkommen hemÅ hvor Gud er god mot megÖver vatten djupa

Läs mer om Countryton & Gospelsång

Countryton & Gospelsång

Konst & Musik

Hitta Countryton & Gospelsång även hos:




Rulla till toppen