Vetenskaplighet i högre utbildning – Erfarenheter från lärarutbildningen

Vetenskaplighet i högre utbildning – Erfarenheter från lärarutbildningen

Redaktör för boken är Olof Franck docent i religionsfilosofi universitetslektor  i de samhällsorienterande ämnenas didaktik och viceprefekt för forskning vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession Göteborgs universitet.Vetenskaplighet i högre utbildningErfarenhet från lärarutbildningenVad innebär vetenskaplighet i högre utbildning och hur kan den stärkas? Den här boken tar sin utgångspunkt i en institutions systematiska arbete med dessa frågor i syfte att diskutera positiva erfarenheter och kritiska moment i ett sådant utvecklingsarbete. Exempel på ämnen som tas upp i boken är forskningsanknuten litteratur examensarbete relationen mellan teori och praktik ämnesprogression digitalisering hållbar utveckling och estetiska uttrycksformer. Vetenskaplighet i högre utbildning diskuterar erfarenheter från lärarutbildningen vid Göteborgs universitet. De olika projekten som beskrivs har dock generell högskolepedagogisk relevans och boken är därmed lämplig som kurslitteratur i högskolepedagogisk utbildning mer allmänt. Den vänder sig även till forsknings- och utbildningsansvariga vid universitet och högskola.Den här boken är ett resultat av en satsning på forskningsinriktade utvecklingsprojekt som genomfördes vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession 2017–2018 Göteborgs universitet.

Läs mer om Vetenskaplighet i högre utbildning – Erfarenheter från lärarutbildningen

Vetenskaplighet i högre utbildning – Erfarenheter från lärarutbildningen

Psykologi & Pedagogik

Hitta Vetenskaplighet i högre utbildning – Erfarenheter från lärarutbildningen även hos:




Rulla till toppen