Vetenskap och beprövad erfarenhet – Forskningsmetodik för förskollärar- och lärarprofessionen

Vetenskap och beprövad erfarenhet – Forskningsmetodik för förskollärar- och lärarprofessionen

Idén med boken är att med utgångspunkt i förskollärar- och lärarprofessionen ge läsaren en möjlighet att utveckla sitt pedagogiska arbete i mötet mellan beprövad erfarenhet och vetenskaplig teori och metod. Boken beskriver och motiverar till ett vetenskapligt förhållningssätt genom akademiskt skrivande och ger en översikt över forskningsmetodik som är tillämpbar för förskollärar- och lärarprofessionen. Läs mer Kvalitativa respektive kvantitativa forskningsansatser beskrivs och motiveras utifrån olika syften. Vidare beskrivs examensarbetets struktur och innehåll systematiskt. Boken riktar sig främst till blivande och verksamma förskollärare och lärare och till magister eller masterstuderande inom högskolans utbildningsvetenskapliga ämnen. Om författarna Jörgen Dimenäs är professor i pedagogiskt arbete vid Högskolan Dalarna och verksam inom avdelningen Geografi Natur- och Matematikdidaktik och profilen Utbildning och lärande. Han har undervisningserfarenhet från grundskolan och hans forskningsområden återfinns bland annat inom naturvetenskapernas didaktik allmändidaktik handledning högskoledidaktik och lärarutbildning. Under flera år har han också ägnat sig åt att driva utvecklingsfrågor i lärarutbildningen.

Läs mer om Vetenskap och beprövad erfarenhet – Forskningsmetodik för förskollärar- och lärarprofessionen

Vetenskap och beprövad erfarenhet – Forskningsmetodik för förskollärar- och lärarprofessionen

Psykologi & Pedagogik

Hitta Vetenskap och beprövad erfarenhet – Forskningsmetodik för förskollärar- och lärarprofessionen även hos:




Rulla till toppen