Vad säger forskningen om svensk förskola?

Vad säger forskningen om svensk förskola?

Boken ger en samlad bild av forskningen kring centrala frågor inom svensk förskola idag. Boken behandlar en rad kunskapsområden: – Svensk förskola i ett internationellt perspektiv – Vad som kännetecknar undervisning i förskolan – Lekens respektive omsorgens betydelse – Likvärdighet inom förskolan – Förskollärarprofessionen och dess förutsättningar – Verksamhetsutveckling genom kollegialt lärande – Digitaliserat lärande – Förskolebarns lärande om hållbar utveckling Läs mer Boken vänder sig till blivande och verksamma förskollärare barnskötare rektorer och huvudmän. Den kan med behållning också läsas av andra som är intresserade av förskolefrågor. Om författarna Gunnar Åsén är professor emeritus i didaktik vid Stockholms universitet och har i närmare 40 år forskat om olika förskolefrågor. Han har medverkat i flera statliga utredningar och utvärderingar bland annat som projektledare för Skolverkets båda nationella utvärderingar av förskolan. I boken medverkar flera av landets ledande forskare inom förskolans område: Cecilia Caiman Bodil Halvars Mie Josefson Susanne Kjällander Robert Lecusay Monica Nilsson Sven Persson Ingegerd Tallberg Broman Ann-Christine Vallberg Roth och Elisabeth Åsén Nordström.

Läs mer om Vad säger forskningen om svensk förskola?

Vad säger forskningen om svensk förskola?

Psykologi & Pedagogik

Hitta Vad säger forskningen om svensk förskola? även hos:




Rulla till toppen