Synligt lärande : en syntes av mer än 800 metaanalyser om vad som påverkar elevers skolresultat

Synligt lärande : en syntes av mer än 800 metaanalyser om vad som påverkar elevers skolresultat

Synligt lärande en syntes av mer än 800 metaanalyser om vad som påverkar elevers skolresultat är John Hatties presentation och analys av den banbrytande sam­manställningen av evidensbaserad forskning som har gjorts om vad som faktiskt fungerar i skolorna för att för­bättra elevers studieresultat. Bokens personliga tilltal och pedagogiska struktur gör den till en användbar inspirationskälla och ett lättillgängligt uppslagsverk för lärare och rektorer. Den ger lärare, skolledare och politi­ker en fördjupad förståelse för John Hatties studie, som han arbetat med i 15 år och där han sam­manställt 800 meta studier av 50 000 forskningsrapporter om totalt 80 miljoner elevers studieresultat. Synligt lärande – En syntes är uppdelad i tre delar där John Hattie i den första delen på ett enkelt sätt förklarar hur studien är gjord. Därefter redovisas varje påverkansfaktor med en åtföl­jande diskussion. I den avslutande delen gör Hattie en kortfattad syntes som sammanfattar studiens slutsatser. Se John Hattie i ett TEDx Talk eller läs intervjun i Svenska Dagbladet från juni 2013.

Läs mer om Synligt lärande : en syntes av mer än 800 metaanalyser om vad som påverkar elevers skolresultat

Synligt lärande : en syntes av mer än 800 metaanalyser om vad som påverkar elevers skolresultat

Psykologi & Pedagogik

Hitta Synligt lärande : en syntes av mer än 800 metaanalyser om vad som påverkar elevers skolresultat även hos:




Rulla till toppen