Kooperativt lärande i förskolan och skolans första år – Lärande och utveckling genom samarbete

Kooperativt lärande i förskolan och skolans första år – Lärande och utveckling genom samarbete

Kooperativt lärande är sedan länge ett framgångsrikt arbetssätt i många skolor runt om i landet och tillämpas allt mer även i förskolan. Metodikens syfte är att skapa delaktighet inkludering och socialt kompetenta barngrupper och forskning har visat att kooperativt lärande leder till att barnen leker och samarbetar bättre.Kooperativt lärande i förskolan och skolans första år visar hur ett relationellt ledarskap kan se ut i praktiken och hur du kan arbeta utifrån samarbete mellan barn. Du får tips på hur par och grupper kan användas i lek och aktiviteter samt hur du kan utveckla barnens socioemotionella kompetens genom att använda dig av sociala mål i verksamheten.I boken får du flera praktiska tips på hur ett demokratiskt språkutvecklande och kooperativt lärande kan struktureras i varierande situationer övningar och aktiviteter. I de olika kapitlen presenteras praktiska aktiviteter övningar och mötesstrukturer.Boken är skriven för att vara en inspirationskälla för blivande och verksamma pedagoger i förskolan och skolans första år.Till den tryckta boken hör ett digitalt material med rollkort strukturkort uppdragskort och olika sorters mallar som nås via koden på insidan av bokens pärm.

Läs mer om Kooperativt lärande i förskolan och skolans första år – Lärande och utveckling genom samarbete

Kooperativt lärande i förskolan och skolans första år – Lärande och utveckling genom samarbete

Psykologi & Pedagogik

Hitta Kooperativt lärande i förskolan och skolans första år – Lärande och utveckling genom samarbete även hos:




Rulla till toppen