Klassrumspsykologi : från teori till praktik

Klassrumspsykologi : från teori till praktik

Psykologisk forskning har traditionellt sett inte haft en naturlig plats inom utbildningsvetenskapen. Klassrumspsykologi vill ändra på det. Tvärtom har lärare stor hjälp av psykologi vid just undervisning. Med avstamp i forskning och praktisk klassrumserfarenhet går David Didau och Nick Rose igenom ett antal rubriker som alla resonerar kring för läraren välkända begrepp, till exempel arbetsminne, feedback, bedömning, förväntningar och målsättning utifrån psykologiskateorier och strategier. Psykologisk kunskap görs därmed konkret och tillgänglig, och boken blir ett handfast undervisningsstöd. Den här boken är ett måste för alla nyblivnalärare. Men även den mer erfarna läraren fårflera nya insikter och perspektiv. Det fick jag. Dylan William

Läs mer om Klassrumspsykologi : från teori till praktik

Klassrumspsykologi : från teori till praktik

Psykologi & Pedagogik

Hitta Klassrumspsykologi : från teori till praktik även hos:




Rulla till toppen