Introduktionsåret – Vägledning för mentorer och lärare

Introduktionsåret – Vägledning för mentorer och lärare

Mentorskap är ett kraftfullt redskap för människor som vill utvecklas. Genom analyserande och konstruktiva samtal kan självständighet initiativförmåga och självförtroende försträkas och utvecklas. De kan bidra till att nybörjarlärarnas professionella utveckling får en bra start. I boken ges flera förslag på vad som brukar vara aktuellt för nybörjarlärare att få belyst under den första tiden i yrket. Mentorskapet kan med fördel ses som kompetensutveckling för de mer erfarna lärarna. Även rektorer och förskolechefer kan genom boken få ett visst stöd inför sina kommande bedömningstillfällen. Boken innehåller även en modellsamling med metodförslag och underlag som kan underlätta den bedömnade funktion som ingår i mentorskapet. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.

Läs mer om Introduktionsåret – Vägledning för mentorer och lärare

Introduktionsåret – Vägledning för mentorer och lärare

Psykologi & Pedagogik

Hitta Introduktionsåret – Vägledning för mentorer och lärare även hos:




Rulla till toppen