Hundra sätt att förundras : pedagogik i en föränderlig omvärld

Hundra sätt att förundras : pedagogik i en föränderlig omvärld

Har du förundrats över något idag? Frågan ställdes en gång av den italienske pedagogen Loris Malaguzzi. Att förundras är grunden för allt lärande. Förundran kan vara att stå överraskad inför en ny tanke. Det kan också vara att se något oväntat i det som man trodde man visste allt om. Läs mer I den här boken berättar Gunilla Dahlberg, Anna Barsotti, Harold Göthson och Tove Jonstoij om det unika utvecklingsprojektet Pedagogik i en föränderlig omvärld som drevs i Stockholm 1992–1994 och som fått stor påverkan på svensk förskola och synen på barns lärande. Här möttes pedagoger, barn, politiker, tjänstemän och forskare för att tillsammans utforska och utveckla arbetet med barnen och lärandet. Inspiration hämtades både från den egna svenska förskoletraditionen och från mötet med den italienska kommunen Reggio Emilias pedagogiska filosofi. Hundra sätt att förundras är en bok om att se med nya ögon, att vara i förändring och att hålla sin förundran högt. Boken vänder sig till alla som är intresserade av barn, lärande och förändringsarbete i organisationer.

Läs mer om Hundra sätt att förundras : pedagogik i en föränderlig omvärld

Hundra sätt att förundras : pedagogik i en föränderlig omvärld

Psykologi & Pedagogik

Hitta Hundra sätt att förundras : pedagogik i en föränderlig omvärld även hos:




Rulla till toppen