Fotografens Död (lättläst)

Fotografens Död (lättläst)

LL-förlaget publicerar lättlästa böcker för vuxna, ungdomar och barn. Målgruppen är en bred läsekrets av personer med dyslexi och olika läs- och skrivsvårigheter. Fotografens död Fotografen Simon Lamberg hittas död. Han har mördats i sin ateljé. Varför har han blivit mördad och vem är mördaren? Kommissarie Kurt Wallander måste lösa fallet. Bearbetning till lättläst av Johan Werkmäster. Ett utdrag ur boken: Det var dags att ta itu med kvällens uppgift. Simon Lamberg hade en hobby. Han hade ett fotoalbum med bilder på kända personer. Men det var inga vanliga bilder. Han hade själv ändrat på bilderna så att personerna blev fula, äckliga och små. Ikväll tänkte han göra en egen bild av statsministern. Han hade klippt en bild av Sveriges statsminister ur en tidning. Sedan hade han fotograferat av bilden och förstorat den. Han lade bilden framför sig på bordet samtidigt som han smakade på kaffet och lyssnade på den klassiska musiken. Var skulle han börja? Han bestämde sig för att börja med ögonen. Han skulle göra ögonen små och sneda. Sedan skulle han skära bort munnen, eller kanske sy igen den. Politiker pratar alldeles för mycket.

Läs mer om Fotografens Död (lättläst)

Fotografens Död (lättläst)

Skönlitteratur

Hitta Fotografens Död (lättläst) även hos:




Rulla till toppen