Beteendeproblem i skolan

Beteendeproblem i skolan

Beteendeproblem i skolan visar hur skolpersonal kan tänka och agera i mötet med elever som inte beter sig som förväntat i en viss situation. Genom att lära sig mer om beteendeproblem hos barn ökar man möjligheterna till att hantera konflikter som kan stå i vägen för lärarens arbete och elevernas inlärning. Metoderna som presenteras i Beteendeproblem i skolan utgår från förhållningssättet lågaffektivt bemötande, och kan användas från förskolan till gym­nasiet. Författaren tar avstamp i belysande exempel, kopplar dem till forskning och beskriver elva praktiska principer som personal kan utgå från för att lösa och förebygga konflikter i vardagen. Genom att arbeta med lågaffektivt bemötande kan man som lärare undvika situationer som stör undervisningen för både barn och vuxna. Beteendeproblem i skolan riktar sig till alla som arbetar elevnära i en skolverksamhet; lärare, speciallärare, elevassistenter, vaktmästare, fritidspersonal, skolledare etc. Läs gärna mer på bokens sida på Facebook! Årets bästa bok hittills. Torbjörn Hanö i Skolledaren, nr 7, september 2014

Läs mer om Beteendeproblem i skolan

Beteendeproblem i skolan

Psykologi & Pedagogik

Hitta Beteendeproblem i skolan även hos:




Rulla till toppen