Beslutsfällan : Genomskåda psykologin som styr dina val

Beslutsfällan : Genomskåda psykologin som styr dina val

Fastnar du ibland i timmar på sociala medier? Frestas du ofta av godiset framme vid kassan? Dras du också in i hysterin kring nyuppfunna shoppinghögtider? Det är långt ifrån någon slump. En mycket stor del av våra beslut påverkas av mer eller mindre dolda psykologiska knep. Så kallade beslutsfällor finns överallt omkring oss – och de blir bara fler. Det finns gott om personer företag och stater som försöker att styra dig i riktningar som kanske inte alls ligger i ditt eget intresse. Räddningen? Den finns här. Designern Arvid Janson och psykologen Niklas Laninge har länge arbetat med just den här sortens psykologiska verktyg för att påverka konsumenters val men i boken ’Beslutsfällan – genomskåda psykologin som styr dina val’ avslöjar de den egna branschens hemligheter. De förklarar hur du påverkas utan att veta om det – och hur du kan lära dig att undvika de dolda fällorna. Beslutsfällan är en bok som på riktigt ger läsarna ett friare och smartare liv. Om författarna: Arvid Janson är civilingenjör med en andra examen i marknadsföring och har under sin karriär grundat flera företag med beteendeförändring som den gemensamma nämnaren. Idag driver han All Day Every Day där han som designer och produktspecialist hjälper företag bygga lättanvända och tilltalande digitala produkter. Niklas Laninge är psykolog och entreprenör. Han föreläser och håller kurser om beteendeekonomi. Precis som sin författarkollega har Niklas grundat en rad mjukvaruföretag med fokus på beteendeförändring bland annat inom psykiatri och utbildning. Niklas är en flitigt anlitad expert och har bland annat jobbat med Folksam SEB KPA Pension IKEA och Utbildningsradion samt medverkat som expert i DN SvD och SVT.

Läs mer om Beslutsfällan : Genomskåda psykologin som styr dina val

Beslutsfällan : Genomskåda psykologin som styr dina val

Psykologi & Pedagogik

Hitta Beslutsfällan : Genomskåda psykologin som styr dina val även hos:




Rulla till toppen