Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare

Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare

Här berättar Dylan Wiliams om varför formativ bedömning bör införas på svenska skolor, och vilka andra länder än Sverige som vill arbeta med formativ bedömning: Dylan Wiliams bok Att leda lärares lärande  formativ bedömning för skolledare vänder sig till verksamma skolledare och studerande på rektorsprogrammet. Wiliams bok ger konkreta råd för hur man kan stödja lärare samt hur man kan finna tid till att låta lärare utveckla och förbättra sin praktik. Att uppmuntra och stödja ändrade klassrumspraktiker på din skola är det mest effektfulla du kan göra för att påverka elevers lärande. Dylan Wiliam beskriver hur införandet av formativ bedömning på skolor bevisat förbättrar elevresultat och effektiviserar undervisningen.  Boken Att leda lärares lärande formativ bedömning för skolledare beskriver hur framstegen efter införandet av formativ bedömning sedan kan utvärderas och bedömas. Dylan Wiliam har tillsammans med Siobhán Leahy även skrivit Handbok för formativ bedömning. 

Läs mer om Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare

Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare

Psykologi & Pedagogik

Hitta Att leda lärares lärande : formativ bedömning för skolledare även hos:




Rulla till toppen