Romanen om Olof. Se dig inte om! ; Slutspel i ungdomen (lättläst)

Romanen om Olof. Se dig inte om! ; Slutspel i ungdomen (lättläst)

Eyvind Johnsons självbiografiska romansvit om Olof tillhör den svenska litteraturens klassiker. Romanen om Olof består av fyra böcker. Denna volym innehåller tredje och fjärde boken ’Se dig inte om!’ och ’Slutspel i ungdomen’. De två första delarna ’Nu var det 1914’ och ’Här har du ditt liv!’ utges i en separat volym. Olof är nu 16 år och arbetar på en biograf i ett litet samhälle i Norrbotten. Han får följa med och visa film på marknader träffar en kvinna skjutbanedrottningen Olivia och människor som talar om livet ute i världen. Olof försöker sig på flera andra arbeten men trivs aldrig. Han vill läsa komma vidare och göra verklighet av sin dröm att resa. Men det är en hård tid människor är fattiga och drömmer om revolution. Håkan Boström har återberättat böckerna till lättläst. Knut H. Larsen har gjort de många bilderna.

Läs mer om Romanen om Olof. Se dig inte om! ; Slutspel i ungdomen (lättläst)

Romanen om Olof. Se dig inte om! ; Slutspel i ungdomen (lättläst)

Skönlitteratur

Hitta Romanen om Olof. Se dig inte om! ; Slutspel i ungdomen (lättläst) även hos:




Rulla till toppen