När hundarna kommer (Lättläst)

När hundarna kommer (Lättläst)

Detta är berättelsen om Esters och Isaks stora kärlek. Och det är berättelsen om när Isaks lillebror Anton tog en annan människas liv. När Ester och Isak möts på en fest vid sjön blir de hopplöst förälskade. De har bara ögon för varandra och de ser inte Antons ensamhet och längtan efter gemenskap. Och när Anton en natt smyger in med blod på kläderna är det för sent.När hundarna kommer har lånat drag från flera faktiska händelser. Det är en stark och aktuell berättelse om kärlek, besatthet och om våld. Jessica Schiefauer är en av Sveriges mest intressanta skönlitterära ungdomsboksförfattare. Detta är en lättläst version av hennes succébok När hundarna kommer, som har beskrivits som årets absolut bästa bok.Maria Friedner, Jönköpings-Posten, sa så här om boken: ”Det är en roman som kan läsas av alla. Alla som någon gång älskat vanvettigt, som någon gång funderat över ondskan, över makten, över vad som egentligen får oss människor att göra saker. Om det är kärleken, eller rädslan, eller önskan att bli sedda.” Pia Huss, Dagens Nyheter, sa så här: ”Det gör ont, det är vackert och det är viktigt. Storartad läsning.” Och Erika Hallhagen, Svenska Dagbladet: ”I gränslandet mellan ung och vuxen läsning befinner sig detta mästerverk av Augustprisade Jessica Schiefauer.”

Läs mer om När hundarna kommer (Lättläst)

När hundarna kommer (Lättläst)

Skönlitteratur

Hitta När hundarna kommer (Lättläst) även hos:




Rulla till toppen