Matematik som språk – Verksamhetsteoretiska perspektiv

Matematik som språk – Verksamhetsteoretiska perspektiv

I Matematik som språk visar Marit Johnsen Høines hur barnens informella språk och matematiska insikt kan bilda grunden för att lära sig matematik. Läs mer Boken ger, med sitt problemlösande förhållningssätt och ett språkligta perspektiv, insikt i hur barnen utvecklar talbegrepp och lär sig algoritmer. Författaren uppmuntrar till en språklig mångfald där barnen talar, leker, ritar och skriver matematik, där matematik blir till ett kreativt samarbetsämne för både lärare och elever. Texten är uppbyggd av verkliga exempel på ett sådant sätt att praxis förmedlar teorin och teorin förmedlar praxis. Om författarna Marit Johnsen Høines är lärarutbildare i matematik vid högskolan i Bergen och har lång erfarenhet som lärare.

Läs mer om Matematik som språk – Verksamhetsteoretiska perspektiv

Matematik som språk – Verksamhetsteoretiska perspektiv

oklassificerat, Övrigt

Hitta Matematik som språk – Verksamhetsteoretiska perspektiv även hos:




Rulla till toppen