Marknadsföring av lyx och premium

Marknadsföring av lyx och premium

En bok med syfte att utforska fenomenet lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv. Boken förklarar hur man på bästa sätt marknadsför lyx- och premiumprodukter och passar utmärkt till fördjupningskurser i marknadsföring. Den är indelad i sex kapitel som behandlar olika perspektiv av lyx. Boken svarar på frågor som: "Vad är lyx?" "Vem ingår i målgruppen för lyx?" "Vilka teorier och modeller kan appliceras på lyx och lyxstrategi?" "Hur kan man positionera erbjudanden specifikt för en lyxmarknad?" "Vilka framtidstendenser finns inom lyxvarumärkesstrategi?" I varje kapitel finns en sammanfattning och diskussionsfrågor som återkopplar till innehållet i boken och kan generera nya idéer och infallsvinklar. Varje kapitel är dessutom försett med ett minicase som avser att höja innehållet och återkoppla till referenser i verkligheten. Dessutom kopplas en strategisk dimension till varje kapitel i termer av konsumentinsikter och strategiska riktlinjer.

Läs mer om Marknadsföring av lyx och premium

Marknadsföring av lyx och premium

Samhälle & Politik

Hitta Marknadsföring av lyx och premium även hos:




Rulla till toppen