Läs! Läsförståelse på mycket lätt svenska

Läs! Läsförståelse på mycket lätt svenska

Om att lyssna och läsa sig till språket Läroböckerna för ungdomar som läser svenska på nybörjarnivå. Serien tar avstamp i språksituationer hämtade ur vardagen. Det handlar bland annat om skola familj fritid och vänskap. Läs! är ett läsförståelsematerial för nybörjare i svenska språket. Alla texter finns inspelade på medföljande cd. Läs! är i första hand tänkt för elever i åldrarna 1318 år. Materialet innehåller texter i olika genrer. Här finns bland annat berättande beskrivande och instruerande text. Texterna är indelade i fem olika teman som är vanliga inom nybörjarundervisningen: I skolan Hem och familj På fritiden På stan och Kärlek och vänskap. Läs! har samma struktur som materialet Lyssna! Till varje text finns uppgifter på två eller tre nivåer tanken är att samma text ska kunna användas av elever som ligger på olika språkliga nivåer. Alla texter i materialet finns inspelade på medföljande cd.

Läs mer om Läs! Läsförståelse på mycket lätt svenska

Läs! Läsförståelse på mycket lätt svenska

Övrigt oklassificerat

Hitta Läs! Läsförståelse på mycket lätt svenska även hos:




Rulla till toppen