Körkarlen /(lättläst)

Körkarlen /(lättläst)

Selma Lagerlöfs Körkarlen om den försupne hustruplågaren David Holm är återberättad till lättläst av Cecilia Davidsson. Klädd i en lång svart kåpa med luva över ansiktet åker Dödens körkarl runt i sin skrangliga kärra. I handen håller han en lie. Ikväll ska han besöka den sjuka syster Edit, befria hennes själ från livets fängelse. Men hon är inte redo att dö. Först måste hon rädda David Holm, mannen hon älskar. Han förtjänar visserligen inte hennes hjälp. Han är en riktig usling. Men om syster Edit får tala med honom en sista gång kan hon kanske få David Holm att bättra sig? Körkarlen filmatiserades 1921 av Victor Sjöström. Filmen gjorde honom världsberömd.

Läs mer om Körkarlen /(lättläst)

Körkarlen /(lättläst)

Skönlitteratur

Hitta Körkarlen /(lättläst) även hos:




Rulla till toppen