Förvandlingen (lättläst)

Förvandlingen (lättläst)

Förvandlingen När Gregor Samsa vaknar upp en morgon är han förvandlad. Han har sovit oroligt hela natten och drömt märkliga drömmar. När det ljusnar utanför fönstret är Gregor inte människa längre. Han har förvandlats till en stor insekt en skalbagge. Men han tänker fortfarande som en människa. Gregor Samsa arbetar som handelsresande och hans föräldrar och syster lever på hans lön. De blir oroliga hur de nu ska klara sig. De ser på den äckliga skalbaggen med avsky. Den enda som tycker lite synd om Gregor är hans syster Greta som ger honom mat två gånger om dagen. Hur ska det gå? Kan Gregor överleva? Franz Kafkas berättelse har kallats världsliteraturens bästa novell. Malin Lindroth har återberättat denna klassiker till lättläst.

Läs mer om Förvandlingen (lättläst)

Förvandlingen (lättläst)

Skönlitteratur

Hitta Förvandlingen (lättläst) även hos:




Rulla till toppen