Det fördolda / Lättläst

Det fördolda / Lättläst

Deckarsuccén på lätt svenska! Sebastian Bergman, före detta polispsykolog, förlorade fru och barn i tsunamin. Sedan dess är inget sig likt. När han reser till Västerås för att sälja sina föräldrars villa stöter han på gamla kollegor från polisen. De utreder ett otäckt mord på en 16-årig pojke och Sebastian blir indragen i utredningen. ’Jag är ingen mördare, tänkte mannen. Han släpade den döda pojken nerför slänten. Mördare är onda människor, tänkte han. Jag är inte ond. Jag försöker göra det som är rätt och kommer aldrig mer att svika. Sen gick han tillbaka till sin bil.’ En lättläst bearbetning av Hjorth & Rosenfeldts populära deckardebut Det fördolda. Boken filmatiserades 2010 för SVT med Rolf Lassgård i huvudrollen.

Läs mer om Det fördolda / Lättläst

Det fördolda / Lättläst

Skönlitteratur

Hitta Det fördolda / Lättläst även hos:




Rulla till toppen