Design för lärande : ett multimodalt perspektiv

Design för lärande : ett multimodalt perspektiv

Att reda ut tankarna och skapa begrepp runt lärande i en värld där kommunikation blir alltmer utvecklad – det är vad Staffan Selander och Gunther Kress gör i denna bok. De bidrar med ett perspektiv som gör det möjligt att för?ytta blicken och se lärande på ett delvis nytt sätt och att sätta ord på det som i högt tempo sker idag med hjälp av digitala medier. Denna bok är ett svar på ett behov många peda­goger känner. Vår, inte minst barns och ungas vardag är full av signaler, tecken, ­intryck, med andra ord synnerligen multimodal, i vilken de ska ­orientera sig och skapa mening. Vi vuxna missar något väsentligt om vi inte inser att detta myller spelar roll i lärsituationer. Med en rad ­utmärkta exempel visar författarna på detta multimodala perspektiv och när läsaren slår ihop boken ser hon eller han lärandeprocesser och ­meningsskapande aktiviteter med ett oåterkalleligt vidgat pers­pektiv – ett perspektiv för ­dagens och morgondagens lärsituationer. Boken vänder sig till lärarstuderande, lärarutbildare, lärare och ­forskare inom pedagogik och didaktik samt olika grenar av kommunikations­vetenskap.  Design för lärande – ett multimodalt perspektiv har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.

Läs mer om Design för lärande : ett multimodalt perspektiv

Design för lärande : ett multimodalt perspektiv

Samhälle & Politik

Hitta Design för lärande : ett multimodalt perspektiv även hos:




Rulla till toppen