DEN MYSTISKA VISDOMEN

DEN MYSTISKA VISDOMEN

Johannes evangeliet skiljer sig från de andra evangelierna genom djupet och mystiken i sitt budskap. Detta gäller särskilt beskrivningen av Mästaren Jesus mission på jorden. När du har läst denna bok kommer hela din andliga värld att förändras inte minst Bibelns verkliga budskap till dig. Tolkningen (ges av den andlige läraren som är känd under namnet White Eagle) hör också till en mystisk tradition. Det viktigaste budskapet i denna bok är att Kristus eller ljuset är det centrala livet inom var och en av oss. Livets väg som vi alla vandrar på leder oss efter många liv fram till målet den fullkomliga människan. Några rader ur bokens innehåll. ’Om en människa icke bliver född av vatten och ande…’ Inom mystiken är vatten alltid en symbol för psyket eller själen anden är den gudomliga elden. Upp till en viss punkt är människan bara själ inte ande. Det vill säga att anden finns där vid födelsen men själen förblir i ett tillstånd av mörker ända tills den väcks av anden och blir medveten. Själen är andens hölje och kan få näring och ljus från det inre så att den kan höja sig och förena sig med anden. I sinom tid skall själ och ande förenas och bli ett. Under de tidiga stadierna under den jordiska vandringen utvecklas människan på de två lägsta planen det fysiska och det psykiska. Under utvecklingen vinner hon erfarenhet och föds slutligen igen föds av ande om hon uppriktigt söker Gud. Många många själar lever för närvarande i mörker. De äldre bröderna försöker att genom sin kärlek väcka dessa ´döda´ själar till liv.’

Läs mer om DEN MYSTISKA VISDOMEN

DEN MYSTISKA VISDOMEN

Övrigt oklassificerat

Hitta DEN MYSTISKA VISDOMEN även hos:




Rulla till toppen