Bara dra / Lättläst

Bara dra / Lättläst

Ann-Helén Laestadius har skrivit en lättläst gnistrande berättelse om en tonårings längtan bort från tradition och krav. Men när är man fri? undrar Johannes. Johannes är nitton år och bor med sin familj i Övre Soppero. Han har hoppat av gymnasiet eftersom föräldrarna behöver honom i renskötseln. Men Johannes vill någonting annat. Kanske söka ett jobb plugga flytta långt hemifrån. Men om han gör det sviker han sin familj. Så träffar han Minna. Hon går sin egen väg och låter ingen bestämma över henne.

Läs mer om Bara dra / Lättläst

Bara dra / Lättläst

Skönlitteratur

Hitta Bara dra / Lättläst även hos:




Rulla till toppen