Uttalet, språket och hjärnan : teori och metodik för språkundervisningen

Uttalet, språket och hjärnan : teori och metodik för språkundervisningen

Rätt uttal är lätt uttal. Fel uttal är krångligare för både talaren och lyssnaren. I denna bok beskriver Olle Kjellin hur viktigt uttalet är för språkinlärning och kommunikation, hur uttalsundervisning på hjärnans villkor kan underlätta språkinlärningen och vilka förväntningar språkstuderande bör kunna ha. UTTALET, SPRÅKET OCH HJÄRNAN innehåller en grundlig teorigenomgång och många konkreta tips som kan användas direkt i språkundervisningen. Den effektiva metodiken stöds av aktuell forskning om språkinlärning och om hjärnans, hörselns och talorganens funktioner och samspel. En fyllig litteraturöversikt med kommentarer ger en värdefull orientering om det spännande forskningsläget. Boken vill dels uppmuntra lärare och språkstuderande, särskilt i svenska, att prova nya grepp i undervisningen, dels ge beslutsfattare, invandrare och övriga intresserade ett nytt perspektiv på människors förmåga att lära sig ett andraspråk. Om författaren Olle Kjellin är sfi-lärare, doktor i fonetik och läkare. Han har specialiserat sig på talfysiologi och tillämpad uttalsundervisning och har lång erfarenhet av undervisning i svenska för invandrare.

Läs mer om Uttalet, språket och hjärnan : teori och metodik för språkundervisningen

Uttalet, språket och hjärnan : teori och metodik för språkundervisningen

Ordböcker & Språk

Hitta Uttalet, språket och hjärnan : teori och metodik för språkundervisningen även hos:




Rulla till toppen