Sodomsäpplet / Lättläst

Sodomsäpplet / Lättläst

Joakim Mander är 16 år och mycket ensam. Han bor med sin mor. De är fattiga och fadern är död. Joakim trivs inte i skolan heller. Joakim har alltid haft en hemlighet. Han vet inte vad han ska kalla den. Men till slut blir han säker: han är bög. Det är skönt att vara säker. Men i Stockholm i slutet av 1940-talet är det inte lätt att vara bög. Sodomsäpplet kom år 1968. Niklas Darke har återberättat Bengt Martins bok på lätt svenska. 2017 utsågs Sodomsäpplet till årets Stockholm läser-bok utav Stockholms stadsbibliotek. Det innebär att det under året kommer att finnas många aktiviteter kring boken: studiecirklar författarsamtal m m.

Läs mer om Sodomsäpplet / Lättläst

Sodomsäpplet / Lättläst

Skönlitteratur

Hitta Sodomsäpplet / Lättläst även hos:




Rulla till toppen