Pojkarna (lättläst) (Bok+CD)

Pojkarna (lättläst) (Bok+CD)

På dagarna utstår Kim, Bella och Momo killarnas kränkningar. På nätterna dricker de av nektarn från en magisk blomma som förvandlar dem till pojkar. Det liv de då får vara med om är mycket annorlunda. Kim kan inte få nog av friheten som pojkvärlden erbjuder. Som pojke blir hon kär i Tony. Tillsammans upplever de både spänning och attraktion, och Kim dras in i en farlig värld. Till slut blir den dramatiska uppgörelsen oundviklig. Boken är utöver en fin ungdomsskildring också ett intressant inlägg i genusdebatten. Den är underlag till riktigt bra samtal. Pojkarna är en originell och magisk tonårsskildring av tre flickor som tillfälligt förvandlas till pojkar. Den skildrar uppväxt, transformation, kärlek och systerskap. Bokens författare Jessica Schiefauer fick Augustpriset när originalboken kom ut 2011. Boken Pojkarna har också blivit film. På Filminstitutets hemsida finns en handledning till filmen, som går att använda till både originalutgåvan och den här bearbetade versionen. Nu kan du köpa Bok + Ljudbok/CD i ett! Det är ett kombinerat paket där du får en fysisk bok och en CDskiva med en mp3fil på.

Läs mer om Pojkarna (lättläst) (Bok+CD)

Pojkarna (lättläst) (Bok+CD)

Skönlitteratur

Hitta Pojkarna (lättläst) (Bok+CD) även hos:




Rulla till toppen