Planera undervisningen baklänges : målet är utgångspunkten

Planera undervisningen baklänges : målet är utgångspunkten

Det här är en bok om att planera och genomföra lektioner med utmärkta resultat. Inte bara då och då, utan hela tiden. Vi vet att det går, för det finns lärare som faktiskt uppnår detta år efter år. Att de lyckas så bra beror på att de gör något vi kallar att undervisa baklänges.  De flesta lärare har ett pressat schema och därför är boken tydlig, koncis och praktiskt inriktad. Här finns mängder av tips och råd. Det finns också punkter för reflektion där vi tycker att läsaren ska sänka tempot och fundera över sina egna undervisningspraktiker. På så sätt kan boken skapa fantastiska möjligheter till lärande för både lärare och elever.  Det här är uppföljaren till den framgångsrika boken Outstanding teaching: Engaging learners. Den bygger på analysen av tusentals lektioner som hållits på grund- och gymnasieskolor.  ”Klassisk Griffith och Burns: en imponerande förening av anekdotiska berättelser och enastående klassrumspraktiker med oräkneliga strategier som kan hjälpa lärare att se lärandet med elevernas ögon. En medryckande och lättläst bok som samtidigt är grundligt underbyggd av forskning.”  Barry J Hymer, professor i utbildningspsykologi, universitetet i Cumbria  ”Alla lärare vill förbättra sin undervisning och att läsa den här boken är ett måste. Här är det den praktiska verkligheten i skolan som gäller, från början till slut. Mängder av förslag som du kan använda i klassrummet rakt av varvas med små visdomspärlor i form av minnesvärda berättelser. Undervisa baklänges bygger på erfarenhet och kommer att göra skillnad för både skolledare och lärare. Obligatorisk läsning.”  Carel Buxton, rektor, Redbridge Primary School och Snaresbrook Primary School

Läs mer om Planera undervisningen baklänges : målet är utgångspunkten

Planera undervisningen baklänges : målet är utgångspunkten

Psykologi & Pedagogik

Hitta Planera undervisningen baklänges : målet är utgångspunkten även hos:




Rulla till toppen