Nyanlända – vägledning till inkluderande undervisning

Nyanlända – vägledning till inkluderande undervisning

Boken vänder sig till skolledare och lärare och ger baskunskaper i vad som är viktigt att tänka på i mottagandet av nyanlända elever.  Boken ger grundläggande kunskap i mottagande, interkulturell pedagogik och socialisering samt språkutvecklande undervisning. Del 1 tar upp organisationens roll i inkluderingen och hur samsyn om värdegrund, undervisningssätt och förhållningssätt kan skapas. Denna del tar också upp hur skolan kontinuerligt kan inlemma de nyanlända eleverna i skolans värdegrund och kunskapssyn samt hur man kan bemöta de svenska föräldrarnas farhågor för att arbetet med de nyanlända tar resurser ifrån undervisningen av deras barn.  Del 2 tar upp lärarens roll i arbetet med nyanlända. Boken ger en introduktion till vad en språkinriktad undervisning innebär och hur man undervisar en grupp med flera språkförståelsenivåer på ett inkluderande sätt. Boken är tänkt som studieunderlag för kollegial vidareutbildning.  Denna titel har tidigare givits ut av Hallgren & Fallgren men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.

Läs mer om Nyanlända – vägledning till inkluderande undervisning

Nyanlända – vägledning till inkluderande undervisning

Psykologi & Pedagogik

Hitta Nyanlända – vägledning till inkluderande undervisning även hos:




Rulla till toppen