När barn lär av varandra – samlärande i praktiken

När barn lär av varandra – samlärande i praktiken

Pia Williams har skrivit en lättillgänglig, koncentrerad bok om när barn lär av varandra. När barn möts startar alltid något slags samspel. Hur det sedan utvecklas beror både på den miljö barnen vistas i, den kultur de skapar tillsammans med varandra och på de vuxnas attityder till samarbete. Läs mer Samspel och samlärande kan ses som grunden för barns delaktighet, något som är centralt i all utbildning idag. Pia Williams visar att idén om att lärande sker i kommunikation och samspel får stöd hos flera olika pedagogiska teoretiker, bland andra Piaget och Vygotskij. Hon visar också med många exempel på hur samlärande fungerar i barnens vardag, i både förskolan, förskoleklassen och skolans tidiga år. Om författarna Pia Williams är fil.dr och arbetar som universitetslektor vid Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik och didaktik.

Läs mer om När barn lär av varandra – samlärande i praktiken

När barn lär av varandra – samlärande i praktiken

oklassificerat, Övrigt

Hitta När barn lär av varandra – samlärande i praktiken även hos:




Rulla till toppen