Löwensköldska ringen ; Charlotte Löwensköld (lättläst)

Löwensköldska ringen ; Charlotte Löwensköld (lättläst)

Selma Lagerlöfs klassiker Löwensköldska ringen och Charlotte Löwensköld återberättade till lättläst av Nils-Olof Franzén. Ny utgåva med båda berättelserna i en storpocket. General Löwensköld har en dyrbar ring som är värd lika mycket som en hel gård. När generalen dör begravs han med ringen på fingret. Men någon bryter upp graven och stjäl ringen. Då börjar generalen spöka och många kusliga saker inträffar. Karl-Artur är präst och vill leva bland de fattiga. Han tror att Gud vill ha det så. Han träffar den föräldralösa Charlotte och blir förälskad i henne. Charlotte vill att Karl-Artur ska studera till biskop. Den stulna ringens förbannelse drabbar även Charlotte och hennes kärlek.

Läs mer om Löwensköldska ringen ; Charlotte Löwensköld (lättläst)

Löwensköldska ringen ; Charlotte Löwensköld (lättläst)

Skönlitteratur

Hitta Löwensköldska ringen ; Charlotte Löwensköld (lättläst) även hos:




Rulla till toppen