Kameliadamen (lättläst)

Kameliadamen (lättläst)

Den vackra flickan Marguerite är älskarinna till flera rika män. Den unge studenten Armand blir kär i henne. Men Armands far vill stoppa deras möten. Armand och Marguerite får kämpa för sin kärlek. Boken är omskriven till lättläst svenska av Johan Werkmäster. Boken har bilder från en gammal film om Kameliadamen. Nivå: 3 – Lätt LL-förlaget publicerar lättlästa böcker för vuxna ungdomar och barn. Målgruppen är en bred läsekrets av personer med dyslexi och olika läs- och skrivsvårigheter.

Läs mer om Kameliadamen (lättläst)

Kameliadamen (lättläst)

Skönlitteratur

Hitta Kameliadamen (lättläst) även hos:




Rulla till toppen