Input Surfplatta i undervisningen

Input Surfplatta i undervisningen

Surfplatta i undervisningen Boken består av två delar. Del 1 behandlar lärande och vilka drivkrafter som skapar en bra lärmiljö för elever. Här ges exempel på metoder och arbetssätt i det digitala klassrummet. Författarna tar också upp sju kärnkompetenser som de anser är viktiga att känna till och som är kopplade till digitalt arbete på olika sätt. Del 2 visar konkret hur du kommer igång med att arbeta med surfplattan i klassrummet. Här beskrivs fem inspirerande arbetsområden fyllda med exempel på hur surfplattan kan integreras i undervisningen. Här finns också kunskapskrav kopplade till olika ämnen och arbetsområden. De fem arbetsområdena är: Framtidens stadDokumentärfilmHomo digitalisDet var en gångI kärlekens fotspår I slutet av varje temaområde finns en QR-kod som kan scannas för att ta del av extramaterial på vår webb (kopieringsunderlag). Författarna Camilla Askebäck Diaz och Lena Gällhagen är lärare som också föreläser om hur modern teknik kan användas för att skapa lust att lära samt som ett pedagogiskt verktyg. Boken ingår i serien Input, som inspirerar till nya arbetssätt och metoder i det dagliga skolarbetet. Böckerna är avsedda att fungera som handböcker i den konkreta klassrumssituationen. En bok i Inputserien Inputserien består av böcker skrivna av lärare och forskare. De ger dig handfasta undervisningstips skrivna utifrån författarens personliga erfarenheter och med vetenskaplig förankring. En Inputbok går att använda direkt i din undervisning och lämpar sig väl för kollegialt lärande. Vi vill att du ska få inspiration och ny kunskap som är vetenskapligt förankrad och paketerad i ett lättillgängligt format. Behöver du mer input till din undervisning? Se alla titlar på nok.se/input

Läs mer om Input Surfplatta i undervisningen

Input Surfplatta i undervisningen

Psykologi & Pedagogik

Hitta Input Surfplatta i undervisningen även hos:




Rulla till toppen