Frankenstein (lättläst)

Frankenstein (lättläst)

Döende berättar läkaren Victor Frankenstein sin fasansfulla historia. Det började med att han ville göra något stort för mänskligheten. Utan att tänka på följderna tog han makten över liv och död och skapade ett monster. Men är Frankensteins monster så ondskefullt som det verkar? Frankenstein är en spännande och överraskande historia. Victor Frankenstein utbildar sig till läkare och vill skapa en levande varelse men skapar ett monster. Detta monster vill ha vänner och gemenskap men de han möter blir rädda och flyr. Då blir han ond och dödar alla i sin väg. Men är monstret så ondskefullt som det verkar? Är det inte Victor Frankensteins eget fel att han och andra får lida? Vad kan berättelsen om Frankensteins monster säga oss i dag? Författaren Mary Wollstonecroft Shelley skrev många romaner och reseberättelser. Denna om Frankenstein var ursprungligen en spökhistoria som Mary berättade för sin man och sina vänner en sen sommarkväll vid Genèvesjön. Boken finns även som e-bok som digital ljudbok och som Daisy. Viljas böcker är uppskattade av personer som är ovana vid att läsa eller kanske har någon form av lässvårigheter. Språket är enkelt men innehållet är anpassat för vuxna läsare.

Läs mer om Frankenstein (lättläst)

Frankenstein (lättläst)

Skönlitteratur

Hitta Frankenstein (lättläst) även hos:




Rulla till toppen