Att bli sig själv – Daniel Sterns teori i förskolans vardag

Att bli sig själv – Daniel Sterns teori i förskolans vardag

En viktig drivkraft för barns utveckling är nyfikenhet. Nyfikna barn behöver nyfikna vuxna. Kan en teori väcka nyfikenhet på barns utveckling? Daniel Stern, amerikansk psykoanalytiker och spädbarnsforskare har utifrån nya rön om barns beteende utvecklat en teori om vad som händer i barnets inre. Marianne Brodin och Ingrid Hylander översätter i denna bok hans tankar till förskolans verklighet genom att utgå från exempel på vardagliga situationer. På det sättet knyts teorin till praktiken och frågor väcks att fundera kring i arbetssituationen. Boken är skriven för blivande och verksamma förskolepedagoger men kan också läsas av alla som har intresse för hur barn utvecklas genom kommunikation och kontakt med andra människor.

Läs mer om Att bli sig själv – Daniel Sterns teori i förskolans vardag

Att bli sig själv – Daniel Sterns teori i förskolans vardag

Psykologi & Pedagogik

Hitta Att bli sig själv – Daniel Sterns teori i förskolans vardag även hos:




Rulla till toppen