Anna Karenina / Lättläst

Anna Karenina / Lättläst

Lyssna på en lättläst bok från LL-förlaget! Anna Karenina är en mycket vacker kvinna. Hon bor i den ryska staden Sankt Petersburg med en tjugo år äldre man och en liten son. Hon älskar sin son mer än allt annat men hon älskar inte sin man. En dag får Anna ett brev från sin bror Stiva. Han bor med sin familj i Moskva. Hans fru vill skilja sig och han ber Anna om hjälp. Anna Karenina reser till Moskva för att rädda broderns äktenskap. I Moskva möter Anna den rike greven Vronskij. Han blir djupt förälskad i Anna och hon besvarar hans kärlek. Snart förstår Anna att hennes eget äktenskap är i fara. Ska hon lämna sin man? Måste hon överge sin son? Anna Karenina är en av världens mest kända kärleksromaner fylld av romantik spänning glädje och sorg. Den ryske författaren Leo Tolstoj skrev romanen i slutet av 1800-talet. Johan Werkmäster har återberättat den till lättläst.

Läs mer om Anna Karenina / Lättläst

Anna Karenina / Lättläst

Skönlitteratur

Hitta Anna Karenina / Lättläst även hos:




Rulla till toppen