Nedstressad förskola : medveten närvaro

Nedstressad förskola : medveten närvaro

Vi vuxna har ansvaret för barns välmående och utveckling. I boken Nedstressad förskola – medveten närvaro visar hur du i förskolan kan förebygga och minska stress och överstimulering. Såväl forskare som föräldrar och pedagoger vittnar om en ökande överstimulering och stress i förskolan. Stressen kan ha olika orsaker, till exempel små lokaler, stora barngrupper och hög ljudnivå. Boken ger konkreta tips och övningar som visar hur du med enkla medel kan skapa en miljö där både barn och vuxna kan stressa ned. Boken tar också upp hur du som pedagog kan öka medvetenheten kring din egen stress. Nedstressad förskola – medveten närvaro vänder sig främst till yrkesverksamma förskollärare, förskolechefer och barnskötare, men kan också läsas av föräldrar och andra som är intresserade av att minska barns stress. Om författaren Lena Nyholm är förskollärare och sjukgymnast. Hon har haft ett livslångt intresse för hälsa och har länge värnat om barns välmående. 1998 kom hennes första bok Berör mig! Massage för små och stora barn som bidragit till att tiontusentals barn i förskolan fått massage och beröring.

Läs mer om Nedstressad förskola : medveten närvaro

Nedstressad förskola : medveten närvaro

Psykologi & Pedagogik

Hitta Nedstressad förskola : medveten närvaro även hos:




Rulla till toppen