Jag är den vilda näcken : lekar i skolan : i klassrummet, på skolgården, i gymnastiken : lekar för olika åldrar …

Jag är den vilda näcken : lekar i skolan : i klassrummet, på skolgården, i gymnastiken : lekar för olika åldrar …

VAD ÄR LEK, och var kommer den ifrån? Hur verkar den på oss? Liksom folksagor har folklekar funnits, alltid och överallt på Jorden – Bro bro breja, Svarte man, kull och tafatt, hopprep, hagar, brännboll, korgboll … Varför lekte vi alla dessa lekar som barn just i den ålder som vi gjorde? Att gunga, klättra, springa, kulla, kasta, sparka – vad innebär det? Kan man tolka folklekar som man kan tolka folksagor? Eftersom författaren Rudolf Kischnick var lärare frågade han sig hur hela denna rika kulturskatt kan användas för våra barn, i vår tid, i olika åldrar. Här finns 200 konkreta beskrivningar av nya och gamla lekar, spel och sporter, indelade efter hur de passar in under skoltiden, från sju till 17 år.

Läs mer om Jag är den vilda näcken : lekar i skolan : i klassrummet, på skolgården, i gymnastiken : lekar för olika åldrar …

Jag är den vilda näcken : lekar i skolan : i klassrummet, på skolgården, i gymnastiken : lekar för olika åldrar …

Psykologi & Pedagogik

Hitta Jag är den vilda näcken : lekar i skolan : i klassrummet, på skolgården, i gymnastiken : lekar för olika åldrar … även hos:




Rulla till toppen