Handen (lättläst)

Handen (lättläst)

Kurt Wallander drömde om att flytta ut på landet och det här huset var perfekt. På baksidan fanns äppelträd och vinbärsbuskar. Vinden susade i träden. När Wallander gick omkring bland höstlöven snavade han plötsligt. Var det en trasig kratta eller en trädrot? Han stirrade på föremålet som stack upp ur marken. Det var skelettet av en hand. Henning Mankell är en av Sveriges mest populära författare och Kurt Wallander är hans mest kända figur. Handen är Mankells senaste och kanske sista bok om Kurt Wallander. Här är boken återberättad till lättläst av Johan Werkmäster.

Läs mer om Handen (lättläst)

Handen (lättläst)

Skönlitteratur

Hitta Handen (lättläst) även hos:




Rulla till toppen