Att lära andra lära : medveten strategi för lärande i förskolan

Att lära andra lära : medveten strategi för lärande i förskolan

Det här är en bok om både barns och vuxnas lärande, om hur förskollärare kan skapa optimala förutsättningar för barns lärande och om lärares eget lärande. Att lära andra lära – medveten strategi för lärande i förskolan innehåller rikligt med exempel på förändringsprocesser där förskollärare fördjupar sina teoretiska kunskaper och omsätter dem i sitt praktiska arbete. Varje kapitel avslutas med reflektionsfrågor för diskussion och fördjupning. Möjligheterna för barns lärande påverkas av hur läraren bemöter dem och vilka förutsättningar som barnen erbjuds att lära sig något, vare sig det sker i lärarstrukturerade och planerade situationer eller i mer improviserade sammanhang.

Läs mer om Att lära andra lära : medveten strategi för lärande i förskolan

Att lära andra lära : medveten strategi för lärande i förskolan

Psykologi & Pedagogik

Hitta Att lära andra lära : medveten strategi för lärande i förskolan även hos:




Rulla till toppen